BLOGGER TEMPLATES AND MySpace Layouts »

Tuesday, March 8, 2011

My Christmas vacation!!

Hua hua hua....!
At last...! Dapat jugak aku show off ehh kasi tau tentang cuti2 Malaysia aku yang fanta-bulous tahun lepas..
Walaupun dh 3 bulan dah Christmas dah lalu, aku tak kira..! Aku nak jugak citer pasal nihh...
=)


p/s: kalu taknak baca, tekan jer tanda X kat atas tapi aku paksa jugak korang baca..
Muahahahahahaha! *evil laugh...

Well, tahun lepas, aku celebrate Christmas kat Uma Belor, Sungai Asap..
Sapa tau? Angkat tangan cepat dan sebut, " Yeah! I know that place men...!"
Hehe..

Journey yang mencabar itu bermula kira pukul 10 pagi kot.. Aku pun lupa... ''=.=(apekejadah..)
Aku pergi ngan kazen2 aku yang berbangsa Kayan kat sana..
Yelah, diaorang la pasport aku dapat pergi sana ri tuu..
Ikot auntie balik, nak tengok budak laki rumah panjang, cara hidup diaorang kat sana..
Masuk jer bas, apek driver bas pasang terus lagu2 opera Cina..
Ni bukan racist k? Bukan aku tak suke tapi, agak2 la apek...
Shiok2 tido, melolong sora penyanyi opera tu tarik not tinggi...
Bagussss...

Kalau nak tolak tambah darab bahagi, ada la jugak makan 5 jam perjalanan dari Sibu ke Simpang Bakun..
Bayangkan, 5 jam men, dalam bas, bontot dah keras, perot dah mula meragam..
Sabar je laaa..
Then, sampai jer kat Simpang Bakun, kitaorang disambut Uncle Bilong aka abang kepada auntie aku..
& kitaorang terus pecut balik rumah sebab hari pun dah gelap & agak2 dalam sejam, sampai la tuu..
I mean, APEKEJADAH??
Aku rasa kan, kalau korang tengok rupe aku time tu, agak2 dalam lingkungan ni la...

Haha.. lipgloss pun masih maintain petang tuu..

Malam tu, belom sempat lagi nak berkenalan dengan lebih dekat dengan The Family, tapi, sempat jugak la kenal dengan Uncle Aran, Auntie Umi, Pui Et, Laeng, & Ului..
Diaorang, kira my family la..=)
Lepas makan malam, semua peng.. 
Penat...! Huhue..

Keesokkan hari nya, baru la junior explorers ni dapat jalan2..
Yay2!! Epy tahap gaban...!
Tengok la sendiri k? Pastu ctarok komen kat bawah dengan ayat, "Saya jeles..."
Hehe.. Tipu jerr..

bersama junior explorers..xD

sekali lagi, pix ngegeh..

pintu gerbang.. mksd ayat tu, "selamat datang ke Uma Belun Leo Dian"
aku jadik budak Kayan dah sampai sana.. hehe..

kami 1Malaysia! punye la bagak sign 1Malaysia diaorang..

fulamak..! tembam nye aku..=p

Hehe.. Tu 1day..
Kat bawah ni nanti, pix2 yang sempat aku ambik sepanjang tempoh aku kat sana..
Enjoy!!

the kolam ikan..


amacam?? =)

time Hari Keluarga..

guru poco2 bertauliah.. nak ambik jdi menantu, makcik? tehee..

Uma Daro.. time Christmas, prgi umah Uncle Bilong..
I loike this pix..=)

kekenyangan...  

cuba teka itu sapa??
It's Ellison Ludan yoo...!=p 

satu kali lagi... 

sesi melantak gathering kat dapor..
l-r: abas, lyni, auntie, nethan & bethany

Pui Et.. tired..

Christmas' day prayer.. 

rombongan indon2 yg bkal dhantar pulang..

makcik2 yg brmnt, inbox me k? =p

cuba teka kami prgi mna..?=)

pix wajib tayang.. heheh..




Well, itu je laa yang dapat aku kasi korang tengok..
Pix yang agak bawah2 tu, kitaorang ambik tyme pergi Empangan Bakun.. Uncle Bilong ajak pergi, untuk pwinces nihh..*akhem! itu saya...*
Cakap punya cakap, dh penuh 3 kereta, 2 hilux, 1 Saga.. Gasakk... Pulun2 1 family pergi.. Habis citer..


Pendek kata, yup, aku memang enjoy kat sana..
Thanx to all..=)
Pui Et, Auntie Umi, Uncle Aran, Laeng, Unyang, Ering & husband, Stan with their lil' girl, Mujan, Ului, Auntie Lata, Lyni, Uncle Balan & his gorgeous wife, Auntie Julan & their wonderful children, Bethany, Danniella & Nethaniel..
Tak lupa juga, Uncle Bilong, Auntie Utan, Lena, Kedoh, Leno & husband with their chubby baby, Jeno, & big bro Simon...


Saia suka Big Family!!!

Dengan ini, saya berasa happy..
Hehe..



Xoxo..
p/s: thn ni nak prgi sana lagi, boleh gitu? xD





























2 comments:

❤MrsLittlePooh ❤ said...

ambk kau...aku jelessss....
huahuahauahua...best mt d dh atai ba bakun...:(

Loriana The Dutchess said...

hehe..
last minit kmi kin tyme nya..
bala myh ka plai the next day..
=)