BLOGGER TEMPLATES AND MySpace Layouts »

Friday, March 11, 2011

Sekolah ku...

Haha...
Mula ngan tajuk skema... =)


Hari tu, aku belek2 la balik buku2 nota zaman sekolah dulu...(dh perasan tua la tuu..)
Sambil teting ngan Encik JU.. Merepek tak tentu pasal tengah2 malam.. Haiisss...

Tengah aku belek2 buku yang ada kat atas meja yag dah berhabuk dahh..Tanda anak dara malas la tuu.. Hehe...
*Ignore part malas tuuu..
Aku terjumpa balik satu quote best yang aku buat sendiri time masih sekolah dulu2..

"At this moment, all that matters is all my efforts for all these years..
Let's run to the finishing line with victory & goodbye SMK Kapit No 2..
I'll miss you..."

Amacam?? Best tak??? =)
Tujuan entry ini bukan lah nak menunjuk yang aku ni pandai BI ke ape.. Kadang2, kongkang jugak la aku punya BI.. Tehee..xD
*back to the topic..

Lepas aku tengok quote tu, tangan aku laju jer capai majalah sekolah.. Waves 2007..

sori la.. kualiti kamera x bagoss.. huhue..
ni la dia.. ngan pix stdnt2 upper 6 time tuu..=)

Aku belek satu2 page majalah tuu..baca setiap catatan..tengok setiap gambar...
Gambar2 pendidik yang telah berbakti kepada SMKK2.. Terdiam aku seketika..
Belak lagi majalah tu,aku fokus meliht setiap gambar Kejohanan Sukan antara Rumah Sukan yang julung2 kali diadakan pada 2007.. Seyes cakap, aku gelak sakan ingat moment2 tuu.. 
Alahai...
Punya la rajin aku turun padang, bukan aku atlit pown..
tapi semangat kesukanan, huhh.... mengalahkan atlit..! Hehe..

saya tak buat ini k...?


saya buat ini..xD

Sampai la satu gambar....
Gambar sorang budak sekolah kami yang telah meninggal, atlit rumah sukan aku jugak masa tuu..
Pause seketika....
MODE: SEDIH.....=(
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
2 minit kemudian........

Aku tengok gambar kelas...
Aku bantai gelak sorang2 dalam bilik.. Nasib baek tak kena 'bom' sebijik yang mungkin dihadiahkan oleh Encik PU @ Puan DD..
Haiyoo... Lawak abes muka aku time tuu..Tapi maintain kiut okehhhh?? Huhue..

Aku tengok muka2 kengkawan aku yang sekarang ni dah Form 5.. Aduhaiiii.. 
Cepat tol masa berlalu... Dah takde lagi dah tuck-in atas perut tu bagi yang lelaki.. Sekarang, semua dah macho dah.. Encem2 lagi tuu..=)
Yang pompuan... hrmmm... One thing for sure la.. Daripada skirt uniform yang hampir cecah buku lali(bagi non-muslim) ke skirt paras atas lutut.. Seksi mak aihhhh...!
Rambut?? Dari rambut yang kerinting segala bagai dah jadik selurus jalan raya pembaris.. Ada la jugak yang buat rambut curly2 ala2 Jordin Sparks tuu.. Pendek kata, semua dah stylo abes laa..
Ingat lagi time aku masih lagi Form 1.. Yupp.. Tanap segan silu aku kasi tau yang aku ni sorang yang skema.. Tak kenal lagi budak lelaki kecuali classmate sendiri.. Kerja rumah? Wasseehhh! Siap semua wa cakap lu..
Buku, tak pernah tinggal.. Pakaian sekolah, x pernah langgar peraturan.. 
Pendek kata, aku lah calon menantu seorang pelajar contoh..

Masuk Form 2, baru aku kenal siapa itu budak lelaki.. Alaaa... Kenangan zaman dulu2 dengan Encik SAL..
Dia la lelaki yang boleh kira pertama la dapat buat aku kenal erti cinta...
Chewwaahhhh!
Tapi, aku x la kemaruk sangat pon.. Zaman aku dulu, kalau kau Form 2ke, bercinta dengan budak senior(Form 5, 6..)
Woww!
Salute giler ahhh kat ngko...!

Aku dlu? X la sampai camtu.. Walaupun Encik SAL ni baru jer lepasan Form 5 masa kitaorang mula bergonjengan bersama.. Wasehhh! *blushing!

Kalau nak banding, bukan la mengumpat & bukan juga bermaksud kepada semua student yang lebih muda daripada aku....ni certain student jerr la.. No heart feeling k..?
Diaorang memang lebih cepat dewasa..
Dari style pemakaian, sosial, ape2 jelah..
Awal diaorang dah ada pendedahan.. Maybe generasi aku masih sekolah dulu outdated sikit kot..
Kenal Fesbuk pon mase Form 4 (& maseh angau tentang Friendster masa tu...)
Tulis blog pon masih macam budak Tahun 1 punya karangan.."=.=
Ape kes...??

Anyway, aku salute, tabik spring, tabik hormat la kat student2 muda yang pandai memanfaatkan dengan baek  segala sesuatu yang mereka tahu terlebih dahulu..
Dan aku harap, nak tengok boys & girls pekan kecil ini leih sopisikated dan x la semundur yang disangka..

WE DON'T LIVE ON TREES, MIND YOU....

So, aku harap, generasi yang akan datang mampu mengubah pekan kecil ini menjadi sebuah tempat yang cemerlang, gemilang, terbilang....!
Sila undi saya pada pilihan raya yang akan datang..
Tehee..xD



Takat ni jer laa k..?
Capek dh gue...



Xoxo....
p/s: mntak proposal nak buat KFC satu kat sini, boleh??
hehe..


*p/s*: kalau ada yg jmpa @ copet Encik Garfield, tolong la pulangkan.. Saya kangen sama itu kuceng maa..
Uwwwaaaaa!!! Bagi balek Enck Garfield!!
lebiu Encik Garfield..=( 





0 comments: